לוגו שלניר

פקטורינג לעסקים קטנים

אחד היתרונות הגדולים של פקטורינג בא לידי ביטוי באופן שבו הוא מספק מענה ופתרון עבור בעלי עסקים קטנים. במאמר הבא נסביר מה משמעות הפעולה הזו ברמה הכלכלית וכיצד היא יכולה לסייע לבעלי עסקים או עצמאיים ברמה היום יומית

מהו פקטורינג ?

פקטורינג היא פעולה פשוטה יחסית שבה גוף מימון לוקח על עצמו לשלם חשבונית שרשומה על שם מישהו אחר. בתמורה לעמלה מסוימת שנקבעת מראש ובצורה שקופה, בעל העסק שהוציא את החשבונית למעשה מקבל את התמורה באופן מיידי – בעוד החוב נגבה לאחר מכן לפי התאריך שנקוב על גבי החשבונית. לכן, פעולות פקטורינג מתאימות לכל סוגי העסקים ולרבות עצמאיים ובעלי עסקים קטנים.

מאפיינים של פקטורינג

הדרך הכי טובה להבין את היתרונות של פקטורינג לעסקים קטנים היא להכיר את ההבדלים בין הפעולות הללו. ראשית, יש הבדל בין פקטורינג מקומי שבא לידי ביטוי ברכישת חוב מסחרי של חייבים בארץ – לבין פקטורינג יצוא שכולל רכישת חוב מסחרי של חייבים בחו"ל. מטבע הדברים, רוב העסקים הקטנים מתעניינים באפשרות של פקטורינג מקומי. לשם השוואה, יש גם מסלול של מימון יבוא שנועד ליבואן שרוצה לשפר את תנאי האשראי שניתנים לו על ידי הספק.

מהו פקטורינג הפוך ?

פקטורינג הפוך הוא זה שלמעשה כולל את הקדמת התשלום לספקים, כנגד המחאת החוב על ידי הספק. זה המסלול הנפוץ אצל בעלי עסקים קטנים והוא מוכיח את עצמו גם ברמה היום יומית וגם ברמה הכלכלית. אז כפועל יוצא מכך, יותר ויותר עצמאיים או בעלי עסקים קטנים בוחרים כיום להתעניין באפשרות של פקטורינג הפוך.

היתרונות של פקטורינג הפוך

פקטורינג לעסקים קטנים נחשב לפתרון מימון עם יתרונות שונים. הנה למשל כמה יתרונות כאלה והאופן שבו אפשר לנצל אותם גם אם העסק יחסית קטן:

א. הארכת את תנאי התשלום המקוריים עם הספק – הספק מקבל את התמורה המלאה מידית עם ביצוע הפקטורינג.

ב. הנחות מספקים בגין הקדמת תשלומים.

ג. שיפור תנאי התשלום לספקים והגדלת נפח העבודה מולם.

ד. יתרון ברמה החשבונאית – גידול באשראי ספקים מול קיטון בחוב בנקאי.

ה. מקורות מימון בלי לחרוג מתוך מסגרת האשראי – עסקאות פקטורינג שונות אפשר לבצע מול גופי מימון, חברות פרטיות וכמובן בנקים. אבל בכל אחד מהמקרים הללו, היתרון הוא שהגיוון במקורות המימון לא גורם לחריגה מתוך מסגרת האשראי. במילים אחרות, פקטורינג הוא פתרון שלא נרשם כאשראי בחשבון ולכן הוא מאפשר לבעלי עסקים קטנים להמשיך להתנהל כרגיל.

ו. חיסכון בהוצאות ריבית בעסק – עסק קטן מספק סחורה לתאגיד גדול וחזק. פקטורינג הפוך מגלם בתוכו ריבית המשקפת את הסיכון של התאגיד הגדול, במקום של העסק הקטן. במקום שהלקוח ישלם ריבית גבוהה יותר, הוא נהנה מריבית נמוכה יותר (המשקפת את הסיכון מול התאגיד הגדול, כאמור).

מתי מבצעים פקטורינג ?

כל עסק קטן יכול לבחור בצורה עצמאית מתי לבצע פעולה מהסוג של פקטורינג. ברוב המקרים, זה מה שבעלי עסקים קטנים עושים כאשר הם רוצים לשפר את היחסים הפיננסיים שרשומים בדוחות הכספיים שלהם. בנסיבות אחרות, יכול להיות שבעלי עסקים קטנים יבחרו לבצע פקטורינג בשביל לגוון את מקורות המימון. גוף פקטורינג בוחרים על פי עמלה ולפי המלצות. אם רוצים, בעלי עסקים קטנים יכולים להתייעץ עם קולגות או שותפים. בנוסף, צריך לבדוק לעומק את תנאי המימון ולוודא התאמה שלהם להיקף הפעילות של העסק.

ביצוע ניכיון שיקים ולבקשת אשראי, השאירו פרטים, העלו צילום שיק ונחזור אליכם בהקדם!

הצהרת נגישות עסק

  • מעלית
  • שירותי נכים
  • מרכזיה טלפונית מונגשת
  • חניה נגישה
צרו קשר
Scan the code
דילוג לתוכן