לוגו שלניר

מה זה ניכיון שיקים?

חלק ניכר מהעסקים הישראליים עובדים עם הסיטונאים והספקים שלהם באמצעות שיקים (המחאות). שיטה זו עלולה להכביד מאוד על העסקים השונים, בדגש על העסקים הקטנים, שכן בעוד שהשיקים בדרך כלל דחויים, ההוצאות השוטפות הן מיידיות. בדיוק בפער שבין מועד פירעון השיק לבין הצורך במזומנים, מתיישב המושג החמקמק המופיע כאן בכותרת: ניכיון צ'קים
בישראל נפתחים אלפי עסקים חדשים מדי שנה, אך לצערנו חלק לא מבוטל מאותם עסקים לא ישרוד ובתוך כשנתיים יסגור את שעריו. הסיבות לכך יכולות להיות רבות, ביניהן אסטרטגיית מיתוג ושיווק לא נכונה של העסק, התייחסות לא נכונה למצב השוק ואחרות, אך הסיבה העיקרית היא בעיה בתזרים המזומנים. זה יכול להיות עסק שמתנהל מצוין ועושה את כל הדברים "לפי הספר", אך התשלומים שהוא מקבל דחויים כמו שיקים של שוטף +, מה שלא מתקזז עם ההוצאות שחלקן מידיות. התוצאה תהיה תזרים מזומנים שלילי, והוצאות רבות ללא הכנסות שמכסות אותן.

מה זה ניכיון שיקים על קצה המזלג?

ניכיון שיקים הוא מעין תהליך אלכימי שבו ממירים שיק דחוי לכסף מזומן או במילים אחרות, צורת מימון שבה תמורת ריבית בשיעור מסוים, מקבל בעל העסק את ערכו של השיק הדחוי במזומן. רבים בקרב הציבור הרחב מאמינים כי מדובר בתחום הנמצא באופן בלעדי בתחומי השוק האפור, אך האמת היא שמדובר בתחום לגיטימי לגמרי.
למעשה, רוב הפעילות בתחום זה מבוצעת על ידי הבנקים, המחזיקים בכ-80% מהענף סך הכול. ב-20% האחוזים הנותרים מתחלקים חלפנים (change בשפת העם) ועסקים שונים למימון חוץ בנקאי ולניכיון שיקים, הפועלים תחת פיקוח משרד האוצר. זהו ענף מבוסס וחוקי למהדרין.

מהם היתרונות של ניכיון שיקים בחברה פרטית (בהשוואה לבנק)?

להלן כמה מהיתרונות המרכזיים של ניכיון צ'קים בחברה פרטית:

  • בדרך כלל כשעובדים מול חברה פרטית, היחס אישי ואנושי יותר והלקוח נבדק כאדם ולא רק כאסופה של מספרים וספרי חשבונות.
  • ניכיון שיקים בחברה פרטית לא מכביד בשום צורה או אופן על מסגרת האשראי בבנק.
  • בדרך כלל כשעובדים מול חברה פרטית, היחס אישי ואנושי יותר והלקוח נבדק כאדם ולא רק כאסופה של מספרים וספרי חשבונות.

לקבלת פרטים נוספים ולתיאום מועד לפגישת ייעוץ בנושא, אתם מוזמנים ליצור קשר עם אנשי המקצוע של חברת שלניר יעוץ ושיווק עסקי בע"מ, המבצעת ניכיון שיקים לעוסקים מורשים ולחברות בע"מ בהליך מהיר ובעמלות מהנמוכות ביותר בתחום המימון החוץ בנקאי. אנשי המקצוע של החברה זמינים עבורכם בטלפונים הבאים:

ניר – 054-4286271
להב – 054-4286270
משרד ראשי, בית פסגות, אחד העם 14, תל אביב – 03-5176111
פקס – 03-5172411

בנוסף באפשרותכם להשאיר את הפרטים שלכם בטופס "צרו קשר" באתר ונציגי השירות שלהחברה יחזרו אליכם תוך זמן קצר בשעות הפעילות.

הצהרת נגישות עסק

  • מעלית
  • שירותי נכים
  • מרכזיה טלפונית מונגשת
  • חניה נגישה
צרו קשר
Scan the code
דילוג לתוכן