לוגו שלניר

יתרונות בניכיון צ'קים בחברה פרטית לעומת בנקים

אתם בעלי עסק הנכם עובדים בו יום וליל. אתם משווקים אותו ואתם עושים ככל יכולתכם כדי למכור את השירותים או המוצרים שלכם. בין השאר, אתם גם עושים מאמץ להקל על הלקוחות שלכם, עד כמה שניתן. המשמעות בלהקל על הלקוחות תבוא לידי ביטוי בעריכת מבצעים שונים, הענקת הנחות, קבלת כרטיסי אשראי וכן גם בעידן המודרני, לקבל צ'קים. חלק מאותם הצק'ים עשויים להיות דחויים ואם המצב הכלכלי של העסק מצוין ויש לכם מספיק כסף נזיל, אז אין לכם בעיה. אולם, אם הנכם בעלי עסק עם נזילות נמוכה או שאינה קיימת והנכם מקבלים צ'קים דחויים ללא אפשרות לקבל עבורם תמורה, אתם עלולים לפגוע קשות בעסק שלכם.

במדינת ישראל יש לא מעט עסקים שלא שורדים את השנה הראשונה. חלק ניכר מאלו ששורדים את השנה הראשונה לא שורדים את השנים שלאחר מכן ורק חלק קטן מהעסקים מצליח. בעיקר, כשמדובר על עסקים קטנים. הסיבה העיקרית לכך היא תזרים מזומנים בעייתי ובעיקר שלילי. אחד הגורמים לכך הוא תשלומים דחויים שיוצרים פער בין ההכנסות ובין ההוצאות, ומונעים מהעסק להתקדם ולהתפתח והתוצאה בסוף עלולה להיות הרסנית. כשמדובר על צ'קים דחויים יש פתרון מצוין. לפתרון קוראים ניכיון צ'קים או במילים אחרות, פניה לבנק או לחברת מימון, שמספקת את השירות הזה. מוסרים את הצ'קים לבנק או לחברת המימון ומקבלים את הכסף במזומן, בניכוי עמלה, בהעברה לחשבון הבנק. יש הבדל בין שירות ניכיון צ'קים של חברת מימון ובין שירות של הבנק. להלן כמה מהיתרונות של חברות המימון על פני הבנקים.

מהירות הליך ניכיון צ'קים

מי שפונה אם כן לקבל שירות ניכיון צ'קים, בין אם לבנק ובין אם לחברת המימון, צריך את הכסף זמין, עוד בטרם מועד פרעון הצ'ק, אחרת הוא היה מפקיד את הצ'ק במועדו או מפקיד את הצ'ק למשמרת בבנק. כידוע, המערכת הבנקאית מסורבלת יותר מחברת המימון וכפועל יוצא מכך, נתקל הלקוח בבירוקרטיה מייגעת ותהליך ארוך ומתיש עד להזרמת הכסף לחשבון הבנק שלו.. היעדר זמינות מיידית ושירות מהיר מגבילים את בעל העסק ומעכבים את קבלת הכספים, שכל כך נחוצים לתזרים העסק. חברות למימון מבצעות את אותו התהליך בדיוק, בתוך פרק זמן קצר ביותר, ואף באופן מידי, ומעבירות את התמורה הרבה יותר מהר יותר לחשבון הבנק של מפקיד הצ'ק.

ניכיון חלקי מול ניכיון מלא

יתרון נוסף בעבודה מול חברת מימון הוא ניכיון מלא של הצ'ק הדחוי. במקרים רבים, הבנקים שמעבירים את בעלי הצ'ק לא מעט בירורים ותהליכים, לא מעבירים את הערך המלא של הצ'ק אלא רק את חלקו ומעדיפים להשאיר אצלם חלק ניכר מערך הצ'ק לביטחון. לא כך הדבר בחברת המימון, אשר מעבירה באופן מידי את מלוא סכום הצ'ק, בניכוי עמלה.

עמלות

בעבר היו פערים ניכרים בין העמלות שגובים הבנקים לעמלות שגובות חברות המימון, בגין נכיון צ'קים. כיום, ניתן למצוא חברות מימון, שמציעות את השירות בעמלות שאינן גבוהות באופן משמעותי מאלו שגובים הבנקים אולם, במובנים של איכות השירות, הזמינות ותנאי הנכיון (אי השארת חלק מסכום השיק לבטחון), חברות המימון השונות עדיפות באופן משמעותי על פני הבנקים.

הצהרת נגישות עסק

  • מעלית
  • שירותי נכים
  • מרכזיה טלפונית מונגשת
  • חניה נגישה
צרו קשר
Scan the code
דילוג לתוכן